מדוע הדברת טרמיטים מורכבת כל כך בהשוואה להדברות אחרות?

תוכן עניינים

אף אחד מאיתנו לא אוהב למצוא בביתו או משרדו מזיקים. לא ג‘וקים, לא נמלים ובטח שלא טרמיטים. יחד עם זאת, בעוד יש הדברות הנחשבות ליחסית פשוטות, בין אם מדובר בהדברות אותן אנחנו יכולים לנסות לבצע בכוחות עצמנו ובין אם כאלה הדורשות מדביר מקצועי, קיימות הדברות הרבה יותר מורכבות. אחת מהן היא הדברת טרמיטים. יש כמה סיבות מדוע הדברת טרמיטים נחשבת למורכבת בהשוואה להדברות אחרות.

 

הקן של הטרמיטים לא נראה לעין

מליוני פריטים מתרבים בקצב מסחרר, רק שבמקרה של טרמיטים, אין לראות את תהליך ההתרבות ומקום המושבה. המושבה ממוקמת במעמקי האדמה, לעתים בעומק של כמה מטרים לפחות ולכן קשה עד בלתי אפשרי לאתר את המושבה ולהדביר אותה באופן ישיר. לכן, ההדברה מתבצעת בשיטה ייחודית הנקראת יצירת מעטפת הגנה מסביב לבית. טיפול יעיל נגד טרמיטים כולל קדיחת חורים קטנטנים ברצפה תוך החדרת חומר רעיל בלחץ גבוה הממית את מערכת העיכול של הטרמיטים ובהדרגה מחסל את המושבה כולה.

 

כמעט שאין סימנים להימצאותם של טרמיטים

את הנמלים אנחנו רואים. את הג‘וקים אנחנו ממש רואים. גם את העכברים והחולדות או לפחות את הסימנים שלהם. הסימנים של הטרמיטים לרוב נראים לעין רק כאשר כבר יש מכה של ממש. לכן, בכל מה שקשור לטרמיטים שווה לגלות עירנות. יש כמה סימנים שכן יכולים להעיד על כך שיש טרמיטים בבית. למשל, כאשר אתם רואים סימנים של כנפיים קטנות, זה יכול להעיד על מכת טרמיטים, שכן מעוף הכלולות מתבצע בעונת המעבר ומיד בסיומו הכנפיים של הטרמיטים נושרות על הרצפה.

 

סימן נוסף הם אלה שבילי הבוץ שהטרמיטים סוללים לעצמם מבחוץ פנימה אל תוך הרהיטים, המשקופים ורצפת הפרקט. אם אתם חושדים שיש אצלכם בבית מכת טרמיטים, מה שאתם יכולים לעשות זה לנסות להקיש על המשקופים אצלכם בבית או אפילו לנסות לתקוע בתוך המשקוף בורג או מסמר. אם יש שם טרמיטים שחוגגים, אתם כבר תדעו את זה לפי הצליל החלול של המשקוף.

 

איך בוחרים חברת הדברה לביצוע הדברת טרמיטים?

לא כל מדביר מוסמך לביצוע הדברת טרמיטים, הן משום שמדובר בהדברה מורכבת, הן בשל העובדה שלעתים יש צורך לחזור על ההדברה והן משום שלא כל מדביר מחזיק בחומר הרעיל הפועל נגדם. לכן, לפני שאתם בוחרים חברת הדברה, קודם כל יש לוודא שלחברה או למדביר יש רישיון הדברה בתוקף מטעם המשרד לאיכות הסביבה. לאחר מכן מומלץ להתייעץ לגבי תהליך ההדברה עצמו, לשאול איך בדיוק הוא מתבצע שלב אחר שלב, להבין מה קורה במידה והטרמיטים עדיין משאירים סימנים אחרי מספר שבועות וכמה ההדברה עולה. מדביר מקצועי יספק לכם אחריות לפחות למספר שנים על הדברת טרמיטים ולא יתפשר על התוצאה.

 

חושדים שנפלה עליכם מכת טרמיטים? אל תמתינו ואל תנסו לבצע את ההדברה בעצמכם. אתם צריכים לפנות לחברת הדברה שזו המומחיות שלה. צוות ההדברה של המדבירים נט מבצע הדברות טרמיטים ביסודיות, יעילות ומקצועיות. נשמח לסייע לכם בכל שאלה ובקשה. השאירו את הפרטים שלכם אצלנו באתר, ונחזור אליכם במהרה.

התקשרו עכשיו!