דבר ידוע הוא שהמראה של המשרד יקבע, במידה לא מבוטלת, את המוניטין של החברה המשתכנת בו. ואכן, מרבית החברות מעניקות תשומת לב ניכרת לניקיון ולתחזוקה הולמים, כאשר רבות עושות זאת באמצעות חברות ניקיון מקצועיות.
מה שעלול להישאר מאחור הוא חדר המדרגות, המשותף לרוב למספר משרדים, ואשר לא תמיד מוענקת לו תשומת לב ניכרת. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על ניקיון חדר מדרגות במשרדים, וכן טיפים חשובים לעשות זאת בצורה המוצלחת ביותר.
המאפיינים של ניקיון חדר מדרגות
במידה לא מבוטלת, אפשר לטעון כי ניקיון חדרי מדרגות בבנייני משרדים אינו שונה בהכרח מאשר בבנייני מגורים. זהו חלק בלתי נפרד באותם בניינים, ולכן ברור מדוע דרוש לדרוג למראה אסתטי ככל האפשר שלו. במקרה של בנייני מגורים, בוחר לרוב ועד הבית במנקה או בחברת ניקיון, אשר מבצעים את מלאכתם אחת לשבוע לערך.
ומה באשר לבנייני המשרדים? ובכן, כאן מדובר, פעמים רבות, בבניינים מרובי קומות, ובשטח נרחב יותר שיש לכסות. לכן, לא מפתיעה העובדה שהבחירה המקובלת היא בחברות ניקיון, אשר מבצעות את ניקיון חדר המדרגות יחד עם שטחים משותפים אחרים של המבנה, ובעיקר הלובי או המעלית.
הניקיון הממוצע יכלול בתוכו שורה ארוכה של פעולות, ובכלל זה שטיפת המדרגות ורצפת הלובי, ניקוי אבק מפריטים דקורטיביים הממוקמים בחללים המשותפים, ניקיון המעלית והמראה שבה ועוד.
השירותים המקיפים יותר יכללו גם שימורה של הגינה הציבורית, אם קיימת מחוץ לבניין המשרדים, כמו גם תחזוקה של חדרי האשפה בבניין. לעיתים, ולרוב מדי מספר חודשים, תבצע החברה גם פוליש או ליטוש רצפות, שיהפכו את מראה הרצפה למרשים ולמבריק פי כמה.
חברות הפועלות בתחום מציעות, מעבר לכוח אדם מקצועי, גם חומרי ניקיון המתאימים למשימה ספציפית (נניח, ניקוי משטחי עץ, או שיש), מכונות ייעודיות (מכונות פוליש או שואבי אבק), ובעיקר – הרבה מאד ניסיון בתכנון הניקיון הלכה למעשה.
מועדי ניקיון חדר המדרגות
במקרה של משרד או בית פרטי, ברור כי הזמנת שירותי ניקיון נחשבת לצעד פשוט באופן יחסי, המצריך התייחסות אך ורק ללוח הזמנים של אלה שמתגוררים או עובדים במקום. במקרה של משרדים, לעומת זאת, יש צרכים שונים שנכנסים לתוך התמונה, שעה שתפיסת הניקיון של כל מנהל משרד תהיה שונה.
מה שרבים בוחרים לעשות, ובצדק גמור מבחינתם, הוא להזמין את חברת הניקיון בתדירות קבועה, ולא פעם גם בשעה וביום קבועים. תדירות של פעם בשבוע, ורצוי לקראת סוף השבוע, הם מועדים לגיטימיים בהחלט, הקולעים בדרך כלל למכנה המשותף הרחב ביותר.
סוגיית האחריות
חשוב להדגיש, יחד עם זאת, שבחלק הארי של המקרים, ניקיון זה נעשה מעל לראשיהם של בעלי המשרדים, שמשכירים את המשרד, באופן חודשי או שנתי, ותו לא. החברה האחראית על הבניין כולו היא שתדאג לחברת הניקיון, כאשר כמעט בכל המקרים מחיר השירות מגולם בדמי השכירות החודשיים של אנשי המשרד.