כל אחד מבלה במשרד לא פחות שעות מאשר בבית. סביבת עבודה נעימה תורמת רבות לעבודה, ויכולה ליצור סביבת עבודה פוריה.
השמירה על משרד נקי ובעל ריח רענן וטוב הינה משימה לא פשוטה הודות למעבר של הרבה אנשים בחלל ציבורי שלכאורה לא שייך לאיש. שמירה של ריח טוב במשרד יכולה להיות הנאה גדולה לעובדים וללקוחות ולאפשר תנאי עבודה נעימים במקום בו נמצאים אנשים שעות רבות מהיום שלהם.
אוורור המשרד
הכלל החשוב ביותר בסביבת עבודה נעימה ובעלת ריח טוב הינו סירקולציה ומעברי אוויר תקינים. במשרדים בהם יש חלונות מומלץ לפתוח את החלון ולאפשר מעבר אוויר לחדרים ולמעברים. במשרדים גדולים בהם מערכת האוורור הינה אוטומטית ומותקנת במערכת קירור או חימום האוויר יש להקפיד על תקינות המערכת ויעילותה ולוודא כי זרימת האוויר הנקי מגיעה באופן שווה לכל חלקי המשרד.
הקפדה על אוורור במשרדים הינה תנאי בסיסי לשמירה על טיב האוויר במשרד. במידה וישנם עובדים אשר מעשנים, חשוב להקצות להם חלל חיצוני (מרפסת לדוגמא) אשר יהא המקום היחיד בו מותר לעובדים לעשן. העישון בחללים ציבוריים במדינת ישראל אסור ועל כן אין סיבה להווצרות ריח של סיגריות במשרדים.
ניקיון משרדים
בבנייני משרדים חיים לעיתים עשרות ומאות אנשים במתחם אחד, בו מעבירים יחד שעות רבות. חשוב לתת לכל עובד את האפשרות לשמור על סביבת עבודתו נקיה ולהקפיד על ריבוי פחים במשרדים ועל ריקונם מדי יום. הצטברות של זבל בפחים עשויה לגרום לריח רע שיעבור במשרד. בחללים ציבוריים, כגון מטבחים משותפים חשוב להקפיד על כללי ניקיון משרדים והיגיינה – במיוחד בשמירה על מזון ומשקאות אשר עלולים להעביר ריחות רעים.
שימוש במפיצי ריח שונים דרך מערכת ניקוי האוויר או במפיצי ריח מקומיים, יכול לתרום רבות לריח נעים במשרד. חשוב לבחור מפיצי ריח לא חזקים מדי אשר יכולים להשפיע על הסביבה ולהשתמש במפיצי ריח אקולוגיים אשר לא מעודדים אלרגיה בקרב עובדים.
להתנהג במשרד כמו בבית
התחושה הכללית כי משרד אינו בית ועל כן בשטח ציבורי מתנהגים בשונה מבבית אינה נכונה. יש להסביר לעובדים שמקום בו מבלים למעלה ממחצית היום שקול פעמים רבות לבית. יצירת הבנה ורתימת העובדים לשמירה בסיסית של ניקיון סביבת העבודה שלהם ואוורור של מקום עבודתם האישי, הינה תנאי הכרחי להצלחת שמירה על ריח טוב במשרד.
חשוב גם לרתום את העובדים לראות בסביבה הציבורית במשרד, סביבה לה אחראים כולם ולדאוג לנקיונה כדי שיהיה יותר נעים לכולם להגיע לעבודה (לדוגמא לזרוק לפח כוס קפה שעומדת על שולחן המטבח במשך יום שלם).
נטרול ריחות בישול
במשרדים רבים קיימת תופעה של אוכל משותף בשעת הצהריים במטבחי המשרד. בשעת צהריים במטבח מתמלא בריחות חימום המזון אשר לא מתאימים לאופי של משרד מכובד. רצוי להתקין במטבחים ובשירותים קולטי ריח ומטהרי אוויר אשר ישפיעו לטובה על הסביבה וינטרלו ריחות בישול או ריחות רעים אחרים לטובת כל הסובבים.
גם כאן, רתימת העובדים לשמירה על הסביבה ועל ריח טוב במשרד בחללים הציבוריים והפרטיים הינה הפעולה הראשונה והחשובה ביותר בשמירה על ריח טוב משרדים.
נקי ומריח מצוין
חברות ניקיון רבות מציעות למשרדים שירותי ניקיון בסיסיים המתנהלים בשעות הנוחות למנהלי המשרדים – ניקיון משרד בערב, לאחר עזיבת העובדים, או ניקיון משרד בבוקר, טרם הגעת העובדים. כמו כן, החברות מספקות למשרדים חומרים מפיצי ריח אשר שומרים על ריח טוב במשרד לאורך זמן. כך ניתן להנות גם מניקיון המשרד ומניחוח שנשאר עד הניקוי הבא ומאפשר שילוב בין סביבת עבודה נקיה, נעימה ומפיצה ריח טוב.